ES padangų ženklinimo etiketės

  •    Nuo 2012m. lapkričio mėn. 1 d. visos ES parduodamos lengvųjų automobilių, mikroautobusų ir krovininių automobilių padangos privalo būti pažymėtos informacinė etikete. Etiketėje yra nurodoma informacija apie padangos sukibimą su šlapia kelio danga, kuro sąnaudas ir padangos keliamą triukšmą. Padangų pirkėjai privalo būti informuoti apie šiuos tris parametrus.
  •    Šia iniciatyva ES siekia mažesnio degalų suvartojimo naudojant ekonomiškesnes (degalų suvartojimo atžvilgiu) padangas. Tikslas yra paskatinti visos padangų pramonės perėjimą link saugesnių, tylesnių, mažesnį kuro suvartojimą skatinančių padangų naudojimo.

  • Išmintys:                                                                                                                                                       
  • restauruotos ir atsarginėms padangos;
  • profesionalios lenktyninių automobilių padangos;
  • bekelės (off-road) padangos;
  • dygliuotos padangos;
  • padangos, kurios skirtos važiuoti mažesniu nei 80km/h greičiu;
  • padangos kurių nominalus ratlankio diametras neviršija 254mm arba yra 635mm ir didesnis.

 

 ES etiketės paaiškinimas

1. Kuro suvartojimo ekonomiškumas

   Kiekvienos padangos ekonomiškumo lygis yra įvertinamas skalėje nuo A (ekonomiškiausia) iki G (mažiausiai ekonomiška).

   Aukščiausios ekonomijos klasės padangos pasižymi mažiausiu pasipriešinimu su kelio danga. Ši rūšis yra ne tik pati ekonomiškiausia, bet ir ekologiškiausia.

   G klasės padangos dažniausiai turi stambesnį ir retesnį protektorių geresniam pravažumui. Šio lygio padangos sukuria didelį pasipriešinimą su kelio danga riedant, todėl padidėja kuro sąnaudos.

   Netgi 20% kuro sąnaudų priklauso nuo padangų tipo, todėl šis punktas sudaro tikrai nemažą įtaką jūsų kelionių išlaidoms. A klasės padangos suvartoja apie 7,5% mažiau kuro nei G. Teigiama, kad galima sutaupyti iki 3.5l/100km/h apsirenkant aukštesnės klasės sunkvežimių padangas (pvz., vietoj C pasirenkant B klasės).

 2. Sukibimas su šlapia kelio danga

   Sukibimas su šlapia kelio danga svarbiausias rodiklis ieškant kuo saugesnės padangos. Matuojamas nuo A (trumpiausias stabdymo atstumas) iki G (ilgiausia stabdymo atstumas, kuris realiai yra nenaudojimas)Skirtumas tarp vienos klasės (pvz. tarp B ir C) gali siekti nuo 5 iki 10 m. važiuojant 80km/h ir stabdant ant šlapios kelio dangos.

   Vis dėlto gerą sukibimą su šlapia kelio danga turinčios padangos daro taką didesniam kuro sunaudojimui.

   A klasės padangos užtikrins geriausią sukibimą su šlapia kelio danga, tačiau didesnį pasipriešinimą bei prastesnę ekonomiją. Vis dėlto G klasės padangos (turinčios prasčiausią sukibimą su šlapia kelio danga dar neužtikrina aukšto kuro suvartojimo ekonomiškumo. 

3. Triukšmo lygis

   Triukšmo lygis yra žymimas garso bandelėmis nuo 1 (tyliausia padanga) iki 3 (garsiausias padanga), taip pat rašomas tikslus triukšmo lygis decibelais dB). Trys garso bangos nurodo, kad padangos triukšmo lygis viršija garso limitą nustatytą 2016m. dvi garso bangos nurodo, kad padanga nesiekia nustatyto limito, o viena banga, kad padangai iki limito lieka 3dB ir daugiau.

   Garso lygio pokytis 10dB atitinka garso padidėjimui/sumažėjimui perpus ar net dvigubai.