Informacija

Padangų žymėjimai ir protektoriaus gylis

Žiema, vėstantys orai atneša ne tik gausų sniegą bet ir plikledžius. Esant prastoms oro sąlygoms ir slidžiai, pažliugusiai, apsnigtai kelio dangai vairuotojai turi tapti ypač atsargūs, mažinti greitį, pasirinkti tinkamą vairavimo trajektoriją. Saugumui kelyje užtikrinti svarbu ne tik kokios kokybės padangas naudojate, bet ir ar jos tinkamos atitinkamam sezonui. Net geriausios padangos tinkamai neatliks savo funkcijos, jei protektorius bus per daug nusidėvėjęs. Padangų protektoriaus gylis žiemą ir vasarą skiriasi. Nepaisant to, jog žiemą galime turėti itin šiltus orus ir sausą kelio dangą – privaloma naudoti tik atitinkamo protektoriaus gylio padangas.

Trumpai apžvelkime, kokie minimalūs reikalavimai keliami atskirų transporto priemonių grupių padangoms tiek šaltuoju, tiek ir šiltuoju sezonu.

Lengvųjų automobilių padangoms

 „Žiemos sezonu“  nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. minimalus lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis (įskaitant priekabas, jeigu jose įrengti stabdžiai)  yra  3,0 mm. Šiltuoju sezonu nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 dienos lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm

Šaltuoju sezonui tinkamos eksploatuoti padangos turi būti  žymimos ženklais „M+S“, užrašu „All seasons“, „ * “ (snaigės simbolis) arba 3PMSF („kalno su snaige“ simbolis), taip pat padangos ypatingai gerai pritaikytos slidžiai kelio dangai žymimos „Kalno“ simboliu . Pastarosios būna minkšto mišinio su daug limelių  

Važiuoti su dygliuotomis padangomis galima ne anksčiau nei nuo lapkričio 10 dieną ir baigti ne vėliau nei kovo 31 d. Naujų žieminių padangų protektoriaus gylis turėtų siekti 8-9,5 mm, tad su naujomis padangomis tikėtina galėsite važiuoti bent kelis metus.

Motociklo padangoms

Lietuvoje motociklų sezonas netrunka ištisus metus. Paprastai motociklininkai sezoną uždaro, dar iki prasidedant šalčiam ir tikrai anksčiau nei lapkričio 10 d. Tad ir žieminės padangos nenaudojamos. Vis dėl to Lietuvos kelių eismo taisyklėse yra nurodyta, jog nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones su vasarinėmis padangomis, tačiau tai negalioja mopedams, motociklams, triračiams ir visų rūšių keturračiams. Eksploatuoti motociklus su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio-vasario mėnesiais, o kovo-lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta arba apledėjusi. Motociklo padangų protektoriaus gylis negali būti mažesnis kaip 0,8 mm.

Krovininių automobilių, sunkvežimių padangoms

Sunkvežimių padangų protektoriaus gylis Lietuvoje priklauso nuo transporto priemonės klasės. Krovininių N1 klasės automobilių vairuotojai privalo pasirūpinti, jog padangų protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. nebūtų mažesnis kaip 3,0 mm. N2 ir N3 klasių sunkvežimių padangų protektorius negali būti mažesnis nei 1,0 mm.

Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. minimalus krovininių automobilių padangų protektoriaus gylis, kuomet automobilis priklauso N1 klasei yra 1,6 mm. N1 ir N2 klasių sunkvežimių padangų gylis negali būti mažesnis nei 1,0 mm.

Autobuso padangoms

Autobusams, kurie priklauso M2 klasei, minimalus padangų protektoriaus gylis  nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. privalo būti ne mažesnis kaip 3,0 mm. M3 klasės autobuso minimalus padangų protektoriaus gylis ištisus metus yra 2,0 mm.  Minimalus padangų protektoriaus gylis M2 ir M3 klasės autobusuose nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. yra 2,0 mm

 

Kaip tinkamai išmatuoti protektoriaus gylį?

Patartina reguliariai matuoto ne tik padangų slėgį bet ir bent kelis kartus per sezoną pasižiūrėti padangų protektoriaus gylį.  Geriausia pamatuoti padangų protektoriaus gylį apmatuoti specialiu protektoriaus matuokliu. matuokliu. Matuojama tiek vidinėje tiek išorinėje transporto priemonės padangos protektoriaus dalyje.

Dauguma padangų taip pat turi padangos nusidėvėjo indikatorius. Jis žymi minimalų leistiną protektoriaus nusidėvėjimą. Vis dėlto nevertėtų laukti kol bus pasiekta minimali riba, nes tuomet padangos tampa ne tik nesaugios eksploatuoti, bet ir gali grėsti bauda už KET pažeidimą ar transporto priemonės techninės apžiūros sustabdymą.

 

Važiuojant su netinkamomis žiemos sezonui padangomis, arba esant per mažam pagal reikalavimus protektorius gyliui (pastarasis faktorius galioja tiek šiltuoju, tiek šaltuoju sezonu) - privalomoji techninė apžiūra jūsų transporto priemonei gali būti panaikinta. Įvykus eismo įvykiui policija, draudimo bendrovės gali patikrinti jūsų padangų protektorių gylius. Jei jie neatitiks reikalavimų, jūs galime būti pripažintas kaltininku, sumažinta ar visai atsisakyta mokėti jums draudimo išmoką.

Vasarines padangas žiemą eksploatuoti draudžiama, bet šiltuoju sezonu naudoti žiemines padangas leidžiama. Apie tai kokios padangų savybės tinka kiekvienam sezonui aptarta bus kituose straipsniuose.

Minimalus protektoriaus gylio reikalavimai pagal transporto priemonėms

 

 

nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d.

nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d.

Lengviesiems automobiliams

3.0 mm

1.6 mm

Motociklo padangoms

0.8 mm*

Krovininiams padangoms

N1 3.0 mm

N2, N3 1.0 mm

N1 1.6 mm

N2, N3 1.0 mm

Autobuso padangoms

M2 3.0 mm

M3 2.0 mm

M2, M3 2.0 mm

*detaliau ankstesniame skirsnyje

Norint užtikrinti daugiau saugumo keliuose, padangomis reikia rūpinti tiek šaltuoju tiek ir šiltuoju sezonu. Reguliariai tikrinkite  padangų slėgį, protektoriaus gylį, ar padangoje neatsiranda defektų ir ar nėra įstrigusių šalutinių elementų (pvz., stiklas, metalas) ir panašiai.

Saugaus važiavimo!

Kaip tinkamai išmatuoti ratlankį?

   Įprastai visą informaciją  apie ratlankį galima rasti įspaustą ant  ratlankio plokštumos (dažniausiai vidinėje pusėje). Jei vis dėlto nerandate duomenų ant ratlankio, galima išmatuoti ratlankį ir nustatyti kokį ratlankį turite.

Identifikuojant kokį ratlankį, turite išmatuoti:

  1. Ratlankio plotį
  2. Centrinės skylės diametrą
  3. Varžtų skaičių
  4. Atstumą tarp varžtų
  5. Varžto diametrą
  6. Išnešimą (ET)

       ratlankis

 

         Ratlankis

 

 

Ratlankio išnešimo matavimas

Išnešimas, kitaip tariant  ET reikšmė, nurodo dydį (atstumą) milimetrais (mm) per kurį ratlankio tvirtinimo plokštuma yra nutolusi nuo ratlankio centro į išorę arba į vidų.

Pasinaudokite paprasta formule:

ET = X – Y/2

X yra atstumas nuo rato tvirtinimo plokštumos iki ratlankio krašto briaunos. O dydis Y yra ratlankio plotis.

 

Pavyzdžiui, visas ratlankio plotis yra 300mm, taigi jūsų centras yra 150mm. Atstumas nuo tvirtinimo plokštumos iki ratlankio vidinės briaunos krašto yra 175mm.

175-300/2=25

Taip reiškia, kad jūsų ratlankis turi teigiamą 25mm išnešimą. Teigiamas išnešimas reiškia, kad ratlankis lenda giliau po transporto priemone.

Jei tas pats matmuo yra 150mm, jūsų ratlankio išnešimas nulinis (ET0), t.y. montavimo plokštuma eina per patį ratlankio centrą.

Jei atstumas nuo tvirtinimo plokštumos iki ratlankio vidinės briaunos krašto yra 125mm.

125-300/2=-25

Tuomet jūsų išnešimas neigiamas -25mm. Neigiamas išnešimas reikš, kad ratlankis bus labiau išsikišęs iš transporto priemonės.

 

Paprastai kiekvienas technikos gamintojas turi keletą vidinių standartų kurių laikydamasis projektuoja transporto priemonės elementų konstrukcijas. Tai reiškia, jog ET gali svyruoti tam tikrose ribose pagal transporto priemonės modelį ir markę.

 

ES finansavimas

Galimybė gauti paramą 1191,55 EUR iš jungtinio projekto „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ pateikus paraišką Lietuvos energetikos agentūrai pagal paskelbtą kvietimą „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ paskatino A.Baniulio firmą PROTEKTA suplanuoti įsirengti 2 elektromobilio įkrovimo prieigas.

Jungtinio projekto projektas įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.

ES finansuoja                         naujos kartos  Lietuva                         ENA

Aplinkosauga

APLINKOSAUGA

   Čia galite rasti ir susipažinti su informacine medžiaga, kurios tikslas yra informuoti ir šviesti apmokestinamųjų gaminių vartotojus, atliekų turėtojus, platintojus ir plačiąją visuomenę apie netinkamo atliekų tvarkymo žalą visuomenės sveikatai ir aplinkai, atliekų rūšiavimo ir perdirbimo ar kitokio naudojimo svarbą saugant aplinką ir tausojant gamtinius išteklius, bei informuoti apie atliekų surinkimo vietas, atliekų grąžinimo, surinkimo ir perdirbimo sistemas ir galimybes jomis naudotis, pakuočių ženklų reikšmes, vartotojų ir atliekų turėtojų vaidmenį skatinant atliekų pakartotinį naudojimą, perdirbimą ir kitokį naudojimą.

 

Netinkamo atliekų tvarkymo žala 

  Prastas atliekų tvarkymas prisideda prie klimato kaitos bei oro taršos ir tiesiogiai paveikia daugelį ekosistemų taip pat turi tiesioginės ir netiesioginės įtakos žmogaus sveikatai.

  Dalį atliekų galima sudeginti arba perdirbti. Iš atliekų gaunamą energiją galima panaudoti šilumai arba elektrai gaminti, kuri gali pakeisti energiją, gaunamą naudojant anglį arba kitas kuro rūšis. Dėl energijos, gaunamos iš atliekų, galima sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Perdirbimas gali dar labiau sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir kitokią emisiją. Kai antrinės medžiagos pakeičia naujas, pirmiausia reikia mažiau išgauti arba pagaminti naujų medžiagų.

  Tiesiogiai ar netiesiogiai atliekos daro poveikį mūsų sveikatai ir gerovei daugeliu būdų: metano dujos prisideda prie klimato kaitos, oro teršalai patenka į atmosferą, užteršiami gėlo vandens šaltiniai, javai auga užterštose dirvose, o žuvys praryja nuodingų chemikalų, ir galiausiai visa tai patenka ant mūsų pietų stalo...

 

Atliekų rūšiavimas

  Siekiant perdirbti padangų atliekas ir pakuočių atliekas labai svarbus teisingas atliekų rūšiavimas. Šiame procese reikšmingas vaidmuo tenka vartotojams ir atliekų turėtojams, nes tik tinkamai rūšiuojant padangų ir pakuočių atliekas, nešalinant jų su komunalinėmis atliekomis, galima pasiekti teigiamų rezultatų, mažinant aplinkos taršą.

   Rūšiavimas yra viena svarbiausių veiklų, kuria kiekvienas galime prisidėti prie aplinkos saugojimo ir taršos mažinimo, nes tik tvarkingai ir teisėtai atsikratant atliekomis:

  • Saugome švarią aplinką.
  • Prisidedame  prie savo ir aplinkinių sveikatos išsaugojimo.
  • Taupome vis labiau senkančius gamtos išteklius ir energiją.
  • Kaupiame žaliavas naujų produktų gamybai.
  • Saugome nuo pavojų gyvūnus.
  • Ribojame vandens bei oro taršą.
  • Prisidedame prie ateities gerovės.

Padangų atliekų atidavimo vietos

  Padangų platintojai iš kliento nemokamai priima senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Senas lengvųjų automobilių padangas galima pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Surinkimo aikštelių sąrašą galite rasti čia. Keičiant padangas autoservisuose ar jų keitimo vietose, senosios padangos turi būti priimamos nemokamai. Senas padangas galima priduoti tiesiogiai padangų atliekų tvarkytojams. Šiuo atveju kiekvienas tvarkytojas ima savo nustatytą mokestį. Neišmeskite senų padangų bet kur, nes į aplinką patekusios padangos ir jų atliekos suyra tik per 120-140 metų, o jas perdirbus yra saugoma aplinka, taupomi gamtos ir gamybos ištekliai.

 

Pakuočių atliekų šalinimas

  Atsikratyti prekių pakuočių atliekų galima metant surūšiuotas pakuotes į viešose vietose įrengtus specialius atliekų konteinerius, priduodant atliekų supirkimo punktuose, pakartotinio naudojimo pakuotes, už kurias nustatytas piniginis užstatas, priduodant parduotuvėse.

  Į mėlynos spalvos konteinerį su užrašu „POPIERIUS“ galima mesti švarų popierių: laikraščius, žurnalus, pakavimo popierių, kartonines dėžes; negalima mesti: tapetų, servetėlių, popierinių nosinių, pakelių nuo traškučių, kalkinio ir riebalais sutepto popieriaus (pvz. dėžutės nuo picos). Tokius popieriaus gaminius reikia mesti į nerūšiuotų atliekų, t. y. į mišrių komunalinių atliekų konteinerį.

  Į žalios spalvos konteinerį su užrašu „STIKLAS“ galima mesti: butelius, stiklainius, kitus stiklo indus, įvairaus stiklo duženas; negalima mesti: porceliano duženų, elektros lempučių, dažais ar tepalais užterštos taros, ampulių, stiklinių vaistų buteliukų, keramikos šukių, veidrodžių, automobilių langų stiklų, lempų ir dujinių lempų, stiklo lakštų, armuoto stiklo, kristalų.

  Į geltonos spalvos konteinerį su užrašu „PLASTIKAS“ (ar užrašu „plastmasė“) galima mesti: plastikinius PET butelius (nuo limonado, mineralinio vandens, alaus, aliejaus), indelius nuo padažų, majonezo, indų ploviklio, šampūno, polietileno plėvelę, kitą plastikinę pakuotę, žaislus, indus, kombinuotas pakuotes („Tetra Pak“ ir pan.). Prieš metant į konteinerį PET butelius patartina juos suspausti, kad jie užimtų kuo mažiaus vietos konteineryje. Reikėtų stengtis, kad pakuotės būtų kuo švaresnės. Negalima mesti: tepalo bakelių, taros nuo aušinimo skysčio, kt. cheminėmis medžiagomis ar riebalais užterštos pakuotės.

  Metalo pakuočių nėra tiek daug, todėl specialių konteinerių joms dažniausiai nėra. Metalo atliekas reikia mesti į plastikui arba stiklui skirtą konteinerį (žiūrėti ant konteinerių išvardintus į juos metamų atliekų sąrašus). Galima mesti konservų dėžutes, skardines nuo gėrimų, aliuminio lėkštes ir kepimo skardines, metalinius dangtelius, dėžutes ir visas kitas metalinės pakuotės atliekas. Negalima mesti: aerozolinių flakonų, taros nuo pavojingų cheminių medžiagų, dažais užterštų dėžučių.

 

Pakuočių ženklų reikšmės

  Bendrieji pakuočių ženklinimo reikalavimai yra nustatyti Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose LR Aplinkos ministro 2002 m. birželio 27 d. Įsakymu Nr. 348

  Pakuočių gamyboje naudojamos medžiagos yra priskiriamos skirtingoms grupėms pagal jų pobūdį. Kiekvienai grupei žymėti naudojami tam tikri numeriai:

  • plastikams: nuo 1 iki 19
  • popieriui ir kartonui: nuo 20 iki 39
  • metalams: nuo 40 iki 49
  • medžiui: nuo 50 iki 59
  • tekstilei: nuo 60 iki 69
  • stiklui: nuo 70 iki 79
  • kombinuotoms pakuotėms: nuo 80 iki 99.

 

PAKUOČIŲ ŽENKLINIMAS


 

 

Mes už švarią apliką!

   Kiekvienas esame atsakingas už tai, kokioje aplinkoje gyvename ir ką paliksime po savęs. Kaip ir kiekvienas padangų importuotojas esame atsakingi, kad mūsų parduotos padangos, pasibaigus jų eksploatacijos laikui, būtų tinkamai utilizuotos ar perdirbtos.

   Saugodami gamtą ir remdamiesi Lietuvos Respublikos įstatymais esame įsipareigoję priimti visas mūsų parduotas ir jau sudėvėtas padangas iš kiekvieno mūsų kliento. Esame sudarę sutartis su padangas perdirbančiomis ir utilizuojančiomis įmonėmis, todėl visomis padangomis bus tinkamai pasirūpinta.

 Daugiau informacijos apie aplinkosaugą, padangų ir kitų atliekų tinkamą šalinimą galite rasti čia. 

Naudinga informacija 

IF (angl. increased flexion) ir VF (angl. very high flexion) padangų ypatybes

   Protekta plečia IF (angl. increased flexion)  „padidinto lankstumo“ ir VF (angl. very high flexion) „ypatingai padidinto lankstumo“ padangų asortimentą savo sandėliuose. Trumpai apžvelkime pagrindinius IF ir VF padangų privalumus ir skirtumus.

Dėka naujos karkaso struktūros esant tai pačiai apkrovai IF padangos 20%, o VF padangos net 40% mažiau spaudžia dirvą nei standartinės padangos.

   Padidintas skaičius plonesnių karkaso sluoksnių suteikia IF ir VF  padangoms norimo lankstumo ir stabilumo keičiant padangų slėgį ir išlaikant tinkamą sukibimą su gruntu. Jei ūkininkai nori sumažinti spaudimą dirvai, jie gali sumažinti padangų slėgį taip padidinant padangos lietimosi su dirva paviršių. Važiuojant keliais slėgis gali būti padidintas, taip mažinant kuro suvartojimą. Mažinant padangos slėgį, VF padangos pėdsakas padidėja ir todėl padidėja sukibimas su gruntu bei sumažėja kuro sąnaudos. Tai taip pat mažiau tankinama dirva, tad augalai geriau auga, derlius gausėja.

Greta padidinto šoninių sienelių lankstumo IF ir VF pasižymi ir didesnę apkrova. IF padangos 20%, o VF padangos net 40% atlaiko didesnę apkrovą esant tam pačiam slėgiui nei standartinės padangos.

   Anot IF ir VF padangų gamintojų sudėtingesni technologinei sprendimai užtikrina aukštesnę padangų kokybę ir ilgaamžiškumą.

   Vizualiai standartinės, IF ir VF savo išore nesiskiria.  Vis dėlto standartinių padangų su IF ir ypač su VF padangomis maišyti negalima. Naudojant skirtingus padangų tipus ant to paties traktoriaus galima sulaukti rimtų problemų, gal net ir traktoriaus apvirtimo. Patartina naudoti visas keturias padangas to paties tipo.

Trumpai apie IF ir VF privalumus:

  •          Didesnis padangos plotas liečiasi su žemės paviršiumi
  •          Plokštesnės provėžos
  •          Mažesnis kuro suvartojimas
  •          Užtikrintas geras sukibimas
  •          Tausojama dirva
  •          Atlaiko didesnę apkrovą

ES padangų etiketės paaiškinimas

ES padangų ženklinimo etiketės

   Nuo 2012m. lapkričio mėn. 1 d. visos ES parduodamos lengvųjų automobilių, mikroautobusų ir krovininių automobilių padangos privalo būti pažymėtos informacinė etikete. Etiketėje yra nurodoma informacija apie padangos sukibimą su šlapia kelio danga, kuro sąnaudas ir padangos keliamą triukšmą. Padangų pirkėjai privalo būti informuoti apie šiuos tris parametrus.

   Šia iniciatyva ES siekia mažesnio degalų suvartojimo naudojant ekonomiškesnes (degalų suvartojimo atžvilgiu) padangas. Tikslas yra paskatinti visos padangų pramonės perėjimą link saugesnių, tylesnių, mažesnį kuro suvartojimą skatinančių padangų naudojimo.

Išmintys:

-  restauruotos ir atsarginėms padangos;
-  profesionalios lenktyninių automobilių padangos;
-  bekelės (off-road) padangos;
-  dygliuotos padangos;
-  padangos, kurios skirtos važiuoti mažesniu nei 80km/h greičiu;
-  padangos kurių nominalus ratlankio diametras neviršija 254mm arba yra 635mm ir didesnis.

ES etiketės informacija

Nuo 2021m. gegužės mėnesio keičiasi padangų ženklinimo etiketės. Jos tampa informatyvesnės:

-etiketėse atsiranda nauji žymėjimai; nurodantys ar padangos atitinka ES patvirtintą sukibimo ant snieguotos kelio dangos standartą (dabar žymimą snaige kalnų fone), ir ar nedygliuotų padangų sukibimas ant ledo atitinka naują ISO standartą,
-triukšmingumas nurodomas decibelais ir A,B,C raidėmis,
-riedėjimo pasipriešinimo ir stabdymo šlapiame kelyje ženklinime nebelieka F ir G klasių. (naujoji etiketė  kairėje, senoji dešinėje).

                                                                           ES padangos ženklinimasES padangų ženklinimas

 1.  Kuro suvartojimo ekonomiškumas 

Kiekvienos padangos ekonomiškumo lygis yra įvertinamas skalėje nuo A (ekonomiškiausia) iki E (mažiausiai ekonomiška).

Aukščiausios ekonomijos klasės padangos pasižymi mažiausiu pasipriešinimu su kelio danga. Ši rūšis yra ne tik pati ekonomiškiausia, bet ir ekologiškiausia.

E klasės padangos dažniausiai turi stambesnį ir retesnį protektorių geresniam pravažumui. Šio lygio padangos sukuria didelį pasipriešinimą su kelio danga riedant, todėl padidėja kuro sąnaudos.

Netgi 20% kuro sąnaudų priklauso nuo padangų tipo, todėl šis punktas sudaro tikrai nemažą įtaką jūsų kelionių išlaidoms. A klasės padangos suvartoja apie 7,5% mažiau kuro nei E. Teigiama, kad pavyzdžiui galima sutaupyti iki 3.5l/100km/h apsirenkant aukštesnės klasės sunkvežimių padangas (pvz., vietoj C pasirenkant B klasės).

2. Sukibimas su šlapia kelio danga 

Sukibimas su šlapia kelio danga svarbiausias rodiklis ieškant kuo saugesnės padangos.  Matuojamas nuo A (trumpiausias stabdymo atstumas) iki E (ilgiausia stabdymo atstumas).

Skirtumas tarp vienos klasės (pvz. tarp B ir C) gali siekti  nuo 5 iki 10 m. važiuojant  80km/h ir stabdant ant šlapios kelio dangos.

Vis dėlto gerą sugibimą su šlapia kelio danga turinčios padangos daro taką didesniam kuro sunaudojimui.

A klasės padangos užtikrins geriausią sukibimą su šlapia kelio danga, tačiau didesnį pasipriešinimą bei prastesnę ekonomiją. Vis dėlto E klasės padangos, turinčios prasčiausią sukibimą su šlapia kelio danga, dar neužtikrina aukšto kuro suvartojimo ekonomiškumo.

 3.  Triukšmo lygis 

Triukšmingumas nurodomas decibelais (dB) ir A,B,C raidėmis. A (tyliausia padanga) C (garsiausias padanga), taip pat rašomas tikslus triukšmo lygis decibelais dB). C lygio padangų keliamas triukšmas gali būti net keturis kartus didesnis nei A lygio padangų.

4.  Sukibimas ant sniego (atitikimas ISO standartams) 

Piktograma nurodo ar padangos atitinka ES patvirtintą sukibimo ant sniego standartą, žymimą snaige kalnų fone.
5. Sukibimas ant ledo (atitikimas ISO standartams) 

Piktograma nurodo ar padangos (minkšto mišinio, Šiaurės šalių klimatui skirtos padangos) atitinka ES patvirtintą sukibimo ant ledo standartą.

Industrinių (OTR) padangų kodų paaiškinimas

TRA kodų paaiškinimas

    Tarptautiniai standartizuoti TRA kodai padeda išsirinkti tinkamas padangas specialiai (statybinei) technikai (OTR). Jie gali būti naudojami tiksliai nustatant, kokia padanga tinka atitinkamam darbui.

   TRA kodai yra pripažinti kaip tarptautinis standartas sudarytas ISO (angl. International Standard Organisation, liet. Tarptautinės Standartizuojančios Institucijos), ETRO (angl. European Tyre and Rim Organisation, Liet. Europos Padangų ir Ratlankių organizacija) ir kitų tarptautinių organizacijų ir asociacijų.

 

   Padangas specialiai (statybinei, OTR) technikai skirstomos į 4 kategorijas, pagal tai kokia darbui padangos skirtos. Paskirtis žymima didžiąja raide ant padangos šoninės dalies.

Paskirtis                                                                       

C = Kelio remonto darbams (pvz. grunto tankintuvams)                

L = Pakrovėjams ir buldozeriams                                  

G = Kelių valymo mašinoms (pvz. Greideriams)

E = Savivarčiams                                                          

                                                                                     

Profilis*

1 = Ribbed

2 = Traction

3 = Rock

4 = Rock (gilus protektorius)

5 = Rock (labai gilus protektorius)                                                                              

5S = Smooth (labai gilus protektorius)

   Šalia paskirties žymėjimo nurodomas skaitmuo, kuris koduoja tam tikrą padangos profilį, protektoriaus gylį. Iš jo galima nustatyti ant kokio paviršiaus dirbant padanga geriausiai tarnaus.

    Padangos tinkamos kelio tvarkymo mašinoms, kokioms kaip grunto tankintuvas dažniausiai naudojamos C1 ir C2 pažymėtos padangos. Abu žymėjimai nurodo į lygų padangos profilį.

Padangos naudojamos buldozeriams žymimos L3, tačiau padangos tinka sunkiems darbams sudėtingomis sąlygomis, pvz. kasyklose Žymimos L5.

 

TRA kodų šifravimas

Kodas          

C1  

E1 

E2

E3 

E4 

E7 

G1

G2

G3

G4

G5

L2

L3 

L4

L5

L3S

L4S

L5S

Profilis*

Smooth

Ribbed

Traction

Rock

Rock (gilus protektorius)

Flotation

Ribbed

Traction

Rock

Rock (gilus protektorius)  

Rock (labai gilus protektorius)  

Traction

Rock 

Rock (gilus protektorius)

Rock (labai gilus protektorius)

Smooth

Smooth (gilus protektorius)

Smooth (labai gilus protektorius)

Panaudojimas

Grunto sutankintojas

Savivarčiams, transportui

Savivarčiams, transportui

Savivarčiams, transportui

Savivarčiams, transportui

Savivarčiams, transportui

Greideriui

Greideriui

Greideriui

Greideriui

Greideriui

Krautuvui, buldozeriui

Krautuvui, buldozeriui

Krautuvui, buldozeriui

Krautuvui, buldozeriui

Krautuvui, buldozeriui

Krautuvui, buldozeriui

Krautuvui, buldozeriui

Svarbu!

   Netinkamas statybinės technikos, OTR ir kitos industrinės technikos padangų pasirinkimas gali kainuoti brangiai tiek laiko, tiek pinigine išraiška todėl spec. technikos padangų pasirinkimą geriausiai patikėti profesionalams.

 

* Padangos profiliо pavadinimai, norit neiškraipyti jų tikrosios reikšmės, palikti anglų kalba, nes lietuvių kalboje atitikmens kol kas nėra.

Sunkvežimių MAN, ZIL, GAZ, KAMAZ, MAZ padangų dydžiai coliais ir milimetrais

Kartais mūsų klientai susiduria su problema nustatant reikiamą padangos dydį ypač kalbant apie rusiškų sunkvežimių padangas. Jei nesuprantate koks jūsų senojo MAN, Kamaz, Maz ar Zil padangų dydis, nes šiuolaikiniai matmenys jau rašomi kitais matavimo vienetais, ar pasimetate, kai prašant sunkvežimių padangos 240R508, o gaunate padangą 8.25R20, ši lentelė jums padės susigaudyti.

 

Senasis matmuo milimetrais

Šiuolaikinis matmuo coliais

180-508

6.50-20

220-508

7.50-20

220R508

7.50R20

240-508

8.25-20

240R508

8.25R20

260-508

9.00-20

260R508

9.00R20

280-508

10.00-20

280R508

10.00R20

300-508

11.00-20

300R508

11.00R20

320-508

12.00-20

320R508

12.00R20

370-508

14.00-20

370R508

14.00R20

 

Sunkvežimių padangų pasirinkimas, atsakingas darbas. Patikėkite jį profesionalams.

Aprovos ir greičio indeksų lentelė

Apkrovos indeksas

Svoris, kg

Apkrovos indeksas

Svoris, kg

Apkrovos indeksas

Svoris, kg

Apkrovos indeksas

Svoris, kg

Greičio indeksas

Greitis, km/h

51 195 88 560 125 1650 162 4750 A2 10
52 200 89 580 126 1700 163 4875 A3 15
53 206 90 600 127 1750 164 5000 A4 20
54 212 91 615 128 1800 165 5150 A5 25
55 218 92 630 129 1850 166 5300 A6 30
56 224 93 650 130 1900 167 5450 A7 35
57 230 94 670 131 1950 168 5600 A8 40
58 236 95 690 132 2000 169 5800 B 50
59 243 96 710 133 2060 170 6000 C 60
60 250 97 730 134 2120 171 6150 D 65
61 257 98 750 135 2180 172 6300 E 70
62 265 99 775 136 2240 173 6500 F 80
63 272 100 800 137 2300 174 6700 G 90
64 280 101 825 138 2360 175 6900 J 100
65 290 102 850 139 2430 176 7100 K 110
66 300 103 875 140 2500 177 7300 L 120
67 307 104 900 141 2575 178 7500 M 130
68 315 105 925 142 2650 179 7750 N 140
69 325 106 950 143 2725 180 8000 P 150
70 335 107 975 144 2800 181 8250 Q 160
71 345 108 1000 145 2900 182 8500 R 170
72 355 109 1030 146 3000 183 8750 S 180
73 365 110 1060 147 3075 184 9000 T 190
74 375 111 1090 148 3150 185 9250 U 200
75 387 112 1120 149 3250 186 9500 H 210
76 400 113 1150 150 3350 187 9750 V 240
77 412 114 1180 151 3450 188 10000 W 270
78 425 115 1215 152 3550 189 10300 Y 300
79 437 116 1250 153 3650
80 450 117 1285 154 3750
81 462 118 1320 155 3875
82 475 119 1360 156 4000
83 487 120 1400 157 4125
84 500 121 1450 158 4250
85 515 122 1500 159 4375
86 530 123 1550 160 4500

Konversijų lentelė

konversijų lentelė

Žemės ūkio padangos

  Žemės ūkio technikos padangų pasirinkimas – atsakingas procesas. Šiandien žemės ūkio technika, ne tik naudojama dirvos apdirbimui ar derliaus nuėmimui. Ji taip pat vis dažniau naudojama transporte, kitaip tariant ja dažnai važiuojama asfaltuota kelio danga. Dėl skirtingo technikos panaudojimo galimybių, traktorių padangos, kombainų padangos ar kitos žemės ūkio technikos padangos turi būti atsakingai parinktos. Patariame ne tik pasitarti, su kaimynu, bet ir pasinaudoti profesionalų pagalba.

  Mūsų asortimente – tik aukščiausios kokybės standartus atitinkančios padangos žemės ūkio technikai: MTZ padangos, T40 padangos, Belarus padangos, John Deere, Valtra ir kitų populiariausių žemės ūkio technikos gamintojų technikai skirtos padangos. Vertiname Jūsų pasitikėjimą mumis, todėl siūlome aiškią informaciją apie padangas ir savo daugiau nei 20-ties metų patirtį padangų rinkoje.

  Protekta veikla grindžiama paprastais principais: kokybės užtikrinimas, operatyvumas ir dėmesys kiekvienam klientui. Padėsime išsirinkti tinkamiausias padangas, pagal Jūsų poreikį.

  Renkantis padangas, siūlome atsižvelgti į tokius kriterijus:

1. kokiai žemės ūkio technikai bus skirtos padangos;

2. kokiomis sąlygomis jos bus eksploatuojamos;

3. kokia danga dažniausiai bus važiuojama (asfaltu, dirva, miško keliu ir kt.);

4. kokią apkrovą padangos turi atlaikyti.

  Patogus asortimento filtravimas mūsų puslapyje leis operatyviau rasti Jums aktualią informaciją. Padangos žemės ūkio technikai čia filtruojamos pagal padangos dydį: ratlankio dydį (diametrą), santykinį aukštį, plotį; taip pat pagal gamintoją, modelį ir karkaso konstrukcijos tipą (radialinį ir diagonalinį).

Radialinės traktorių padangos yra universalios: puikiai tinka važiuojanti tiek asfaltuotu keliu, tiek ir dirva.

Kelios radialinių padangų charakteristikos:

1. jos „minkštesnės“, jų šonai elastingesni, todėl vairuotojui užtikrinimas komfortiškesnis važiavimas,

2. jos mažiau dėvisi važiuot asfaltuota kelio danga ar kitu kietu paviršiumi,

3. efektyviau atlaiko ilgos trukmės darbą,

4. užtikrina geresnį sukibimą paviršiumi

4. jos yra atsparesnės darbu esant didesnei apkrovai.

   Diagonalinės padangos žemės ūkio technikai konstrukciškai turi „storesnius“ šonus, todėl yra atsparesnės šoniniams smūgiams. Šias žemės ūkio padangas dažniau renkasi miško darbams.

  Protekta.lt savo klientams siūlo tik pačios aukščiausios kokybės įvairių gamintojų žemės ūkio technikai skirtas padangas. Mūsų asortimente siūlomos kokybiškos padangos T40, MTZ, Belarus ir kitiems traktoriams, kombainams ir įvairiai kitai žemės ūkio technikai. Rusiškos ir europietiškos padangos – pasirinksite tai, kam teikiate prioritetą. Skubus pristatymas – mūsų privalumas konkurencinėje aplinkoje.

Patikėkite mums „apauti“ Jūsų žemės ūkio techniką ir ji dirbs našiai, ekonomiškai, o padangos tarnaus ilgai.

Statybinės technikos padangos – krautuvams, bobcat, ekskavatoriams

  Protekta.lt dėl ilgametės sėkmingos veiklos padangų rinkoje gali pasiūlyti platų asortimentą statybinei technikai skirtų padangų itin patraukliomis kainomis. Industrinės technikos padangų sektoriuje esame vieni iš lyderiaujančias pozicijas užimančių tiekėjų. Industrinės technikos padangos pasirinkimas yra reikšmingas procesas, kadangi šio tipo technika dirba itin sunkiomis sąlygomis esant didelei apkrovai.

  Mūsų asortimente – tik aukščiausios kokybės standartus atitinkančios padangos industrinei technikai: Bobcat padangos, krautuvų padangos, ekskavatorių padangos, padangos kranams ir kitos statybinės technikos padangos.

Renkantis padangas, siūlome atsižvelgti į tokius kriterijus:

1. kokiai konkrečiai statybinei technikai bus naudojamos padangos;

2. kokia apkrova teks padangoms;

3. kokia danga daugiausiai bus važiuojama.

  Protekta veikla grindžiama paprastais principais: kokybės užtikrinimas, operatyvumas ir dėmesys kiekvienam klientui. Padėsime išsirinkti tinkamiausias padangas, pagal Jūsų poreikį.

  Mūsų asortimente – daugiau kaip pusšimtis padangų skirtų statybinei technikai: patikimų gamintojų Bobcat padangos, krautuvų padangos, ekskavatorių padangos, kranų padangos, statybinės technikos padangos ir kitos industrinės technikos padangos. Jei bus sunku pasirinkti, susisiekite su mumis ir kompetentingi specialistai suteiks reikiamą informaciją: atsakys į iškilusius klausimus, suteiks naudingos informacijos ir profesionalių patarimų.

  Patogus asortimento filtravimas mūsų puslapyje leis greitai rasti jums svarbią informaciją apie kiekvieną dominančią padangą. Industrinės technikos padangos čia filtruojamos pagal gamintoją, plotį, aukštį, ratlankio diametrą, modelį ir tipą pagal karkaso konstrukciją.

  Per du dešimtmečius sukaupta patirtis leidžia Jums pasiūlyti aukščiausius kokybės industrinės technikos padangas, profesionalų aptarnavimą ir kompetentingas konsultacijas taupant jūsų laiką ir pinigus.

Patikėkite mums „apauti“ Jūsų industrinę techniką ir galėsite džiaugtis jos ekonomiškumu, našiu darbu bei padangų ilgaamžiškumu.

Sunkvežimių padangos – krovininių automobilių padangos

 Sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai žino, kokia reikšmė jų darbe tenka padangoms ir koks atsakingas procesas yra šių padangų pasirinkimas. Tinkamai parinktos sunkvežimių padangos, krovininės padangos, vilkikų padangos ir kt. garantuoja aukščiausią transporto priemonės funkcionalumą ir vairuotojo saugumą.

  Mūsų asortimente be šiuolaikinių sunkvežimių padangų taip pat rasite ir itin patikimas ZIL, UAZ, MAZ ir KAMAZ padangas. Visos mūsų krovininės padangos, vilkikų padangos, autobusų padangos atitinka aukščiausius kokybės reikalavimus.

  Renkantis padangas, siūlome atsižvelgti į tokius kriterijus:

1. techniniai transporto priemonės reikalavimai;

2. kokiomis sąlygomis padangos bus naudojamos;

3. kokiai ašiai padangos skirtos;

4. kokia kelio danga dažniausiai bus važiuojama ir kt.

Jei pasirinkti sunku, kreipkitės į Protekta.lt – mūsų specialistai suteiks naudingos informacijos ir padės pasirinkti labiausiai Jums tinkančias padangas.

  Patogus asortimento filtravimas mūsų puslapyje leis operatyviau rasti jums tinkamą padangą. Sunkvežimių padangos čia filtruojamos pagal dydį: plotį, aukštį, ratlankio dydį (diametrą), santykinį aukštį, plotį; ašį, sezoniškumą, modelį ir gamintoją.

  Protekta.lt siūlo įvairių gamintojų platų asortimentą sunkvežimių, priekabų ir vilkikų padangų. Žinome, kad transporto sektoriuje laikas yra ypač brangus, todėl siūlome, ne tik rasti visą jums reikiamą informaciją apie sunkvežimio padangas mūsų internetinėje svetainėje, kuri yra tai pat pritaikyta ir mobiliesiams telefonams / planšetėms, bet ir tiesiai skambinti mums, kur gausite aiškią informaciją ir geriausius pasiūlymus. Taupome jūsų laiką – esant reikalui padangas pristatysime per 1 d.d. nuo užsakymo pateikimo.

Patikėkite mums „apauti“ Jūsų sunkiasvorę transporto priemonę ir važiuosite ja saugiai ir patogiai.

Padangos mikroautobusams – mikroautobusų padangos

  Mikroautobusais gabenami kroviniai arba pervežami žmonės, todėl padangos mikroautobusams turi būti naudojamos tik kokybiškos, o padangų mikroautobusams pasirinkimas turi būti suvokiamas kaip atsakingas procesas. Mikroautobuso padangos tiesiogiai siejasi su transporto priemonės funkcionalumu, taip pat vairuotojo, krovinių ar keleivių saugumu.

  Protekta vadovaujasi paprastais principais: kokybės užtikrinimas, operatyvumas ir dėmesys kiekvienam klientui.

  Protekta.lt asortimente tik aukščiausios kokybės padangos mikroautobusams. Mes Jums galime Jums pasiūlyti idealų kainos ir kokybės santykį – kokybiškos mikroautobusų padangos geromis kainomis. Klientų pasitikėjimas ir vertinimas yra didžiausios vertybės, skatinančios tobulėti. Siekiame didžiausio savo klientų patogumo, todėl padangas pristatome į Jūsų pageidaujamą vieną.

  Protekta.lt specialistai suteiks reikiamos informacijos ir padės pasirinkti tinkamiausias padangas. Profesionalus aptarnavimas – Jūs to nusipelnėte!

  Protekta.lt patogus asortimento filtravimas mūsų puslapyje leis operatyviau rasti Jums tinkamiausias padangas. Padangos komerciniam transportui čia filtruojamos pagal dydį: plotį, aukštį, diametrą; pagal gamintoją, sezoniškumą, ir modelį

  Per du dešimtmečius sukaupta patirtis leidžia Jums pasiūlyti aukščiausius kokybės reikalavimus atitinkančias mikroautobusų padangas, profesionalų aptarnavimą, papildomas paslaugas klientų patogumui, kompetentingas konsultacijas.

 Patikėkite mums „apauti“ Jūsų mikroautobusą ir jis važiuos ekonomiškai, padangos tarnaus ilgai, o keleiviai ir kroviniai bus vežami saugiai bei patogiai.